پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - راهنمای فرم های ارباب رجوع
راهنمای فرم های ارباب رجوع

فرم ارتباط با مدیر کل:

جهت ارتباط با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی ،مهندس یوسف یوسفی با ثبت نام از طریق سایت اداره کل  موارد مربوطه را در فرم پر کرده و مراحل را پی گیری نمایند. و یا با ارسال ایمیل به آدرس: Email:yousefi910@yahoo.com با مدیر کل در ارتباط باشند.

____________________________________________________

فرم ماده 59:

براساس ماده 59 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور ، ریاست سازمان جنگلها و مراتع و نمایندگان قانونی ایشان می توانند با دریافت خسارات و جرایم از تعقیب جزائی متهم و متخلفین در منابع ملی ( غیر از جرائم جنحه و جنایت ) فقط برای یک مرتبه صرف نظر نمایند .

لذا افرادیکه در منابع ملی مرتکب اعمال مجرمانه اعم از تخریب و تصرف و غیره شده باشند می توانند با مراجعه به ریاست سازمان یا مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با پرداخت خسارات و جرایم و رفع تصرف و خلع ید از منابع ملی تقاضای توقف تعقیب جزائی را از اداره کل خواستار شوند .

 

___________________________________________________

فرم نظر سنجی ارباب رجوع:

با ورود ارباب رجوع به اداره کل توسط نگهبانی یا دبیر خانه و یا دفتر مدیر کل فرم نظر سنجی دریافت می کنند و بعد از انجام کار می تواندبه سوالات مندرج در فرم پاسخ داده و برخورد و عملکرد افراد را در این فرم مرقوم نماید تا مسئولین به وضعیت موجود رسیدگی تا در آینده از نقاط و پیشنهادات استفاده گردد.

____________________________________________________

فرم توزیع نهال:

از اواخر بهمن هر سال تا اوایل فروردین ماه سال بعد فصل توزیع نهال در ادراه کل منابع طبیعی میباشد.

در این ایام مردم جهت دریافت نهال به ادارات منابع طبیعی شهرستانهای تابعه مراجعه درخواست نهال میدهند و کارشناس مربوطه بعد از بازدید از زمین، نوع و میزان نهال هایی که در آن منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی رشد میکند را مشخص و قراردادی تحت عنوان نهضت سبز یا زراعت چوب با فرد میبندد.فرد با دردست داشتن این قرارداد به این اداره کل مراجعه مینماید و حواله ای جهت دریافت نهال دریافت میکند که در آن نوع و تعداد نهال ها با توجه به نهال هایی موجود در نهالستان و تعداد آن با توجه به دستور رپیس اداره جنگل یا معاونت فنی اداره مشخص شده است .سپس به نهالستان مراجعه و نهال ها را دریافت میکند.

افرادی که تعداد کمتری نهال نیاز داشته باشند مستقیما به این اداره کل مراجعه و حواله نهال دریافت می کنند.

_____________________________________________________

گزارشات مردمی:

مردم محترم در صورت مشاهده تخلف می توانند با تماس از طریق تلفن 1504 و یا شماره های دیگر اداره کل و شهرستانها گزارشات حریق – شخم و شیار – چرای غیر مجاز – تصرف اراضی ملی را گزارش داده تا در برخورد به موقع و حفظ سرمایه ملی ما را یاری نمایند.

_____________________________________________________

فرم صدور پروانه پرای دام:

در مراتع فاقد ممیزی بوده که زمانی هیأت ممیزی مراتع به مرتع مراجعه می نمایند کلیه دامداران ذیحق بایستی نسبت به تکمسل کردن فرم اقدام و اصل آن را تحویل هیأت ممیزی مرتع نمایند.

____________________________________________________

شکایات مردمی:

شکایات مردمی به عناوین مختلف می باشد :

1-به اعتراض و شکایات مردم و مالکین نسبت به منابع ملی از طریق هیاتهای ماده واحده تعیین تکلیف اراضی اختلافی و یا مراجع قضایی رسیدگی می شود

2- به گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر تعدی و تجاوز افراد سودجو به اراضی ملی اداره منابع طبیعی رسیدگی می نماید

3- با استعلامات واصله و اختلافات فی مابین مردم اداره منابع طبیعی طبق سوابق اظهار نظر می نماید

 

___________________________________________________

ملاقات مردمی:

ملاقات با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در روزهای سه شنبه هر هفته به صورت تلفنی و یا حضوری در روزهای غیر از سه شنبه رزو می گردد.

مراحل ملاقات شامل:1- تعین وقت ملاقات 2- مراجعه به دفتر مدیر کل 3- دریافت فرم ملاقات 4- گرفتن نظریه کارشناس در فرم 5- ملاقات با مدیر کل و دستورات مدیر در فرم ملاقات و سرانجام انجام کار.

تلفن : 2-34130931-086

 

 

چاپ | ارسال به ديگران  |